Oblíbené příspěvky

čtvrtek 18. října 2018

ROSIIN SLADKÝ KRÁMEK SNŮ


Originální název: Welcome to Rosie Hopkins‘ Sweet Shop of Dreams
Autorka: Jenny Colgan
Překlad: Zora Šíchová
Nakladatelství: Argo
Rok vydání: 2015
Počet stran: 448
 
Také jste v dětství milovali větrovky nebo fialky? Nebo jste se nemohli odtrhnout od mléčných karamel či ovocného želé? A co takhle mít vlastní krámek, kde jsou cukrovinky a sladkosti nemyslitelných a leckdy zapomenutých druhů?Jednatřicetiletá nezaměstnaná zdravotní sestra Rosie odjíždí na přání matky do malé vesnice Lipton, aby pomohla své staré pratetě uspořádat a prodat rodinný krám s cukrovinkami. Teta Lilian strávila v Liptonu celý svůj život, zažila zde válku, prožila první velkou lásku, a dokud byla při síle, vedla krámek.
Nepříliš nadšená Rosie opouští Londýn a svého dlouholetého přítele v domnění, že pobyt na vesnici bude jen bohapustá nuda. Hluboce se však mýlí. I na vesnici se můžou dít věci, což Rosie zjistí hned druhý den po svém příjezdu. A pak už se události hrnou jedna za druhou a Rosie začíná přehodnocovat svůj vztah i své odhodlání vrátit ze zpět do Londýna.

Někdy je potřeba u čtení jen relaxovat a nečekat, že si z knížky něco víc odnesete. Rosiin sladký krámek snů je příjemná oddechovka už podle obálky.  A cukrovinkami je celá knížka nabytá.

Rosie je momentálně nezaměstnaná zdravotní sestra, je jí jednatřicet a žije se svým dlouholetým přítelem Gerardem v Londýně. Asi se svým životem nebude tak úplně spokojená, když na přání matky všechno co zná, opustí a odjíždí na venkov do vesničky Lipton pomáhat své pratetě Lilian. Naivně si myslí, že je to jen na krátký čas, že se bude stejně nudit a že prateta brzy svůj dům prodá a odejde do domova důchodců. Téměř okamžitě po svém příjezdu ale Rosie zjišťuje, že tak jednoduché to opravdu mít nebude. Teta je  zpočátku protivná stará dáma, místní obyvatelé jsou poměrně svérázní, veterinář je sympaťák a  kdesi na samotě bydlí zvláštní zraněný muž, který evidentně potřebuje její pomoc. A tak se Rosie pouští do práce a místo, aby se snažila tetin starý dům a přilehlý obchod se sladkostmi prodat, pokusí se oživit jeho zašlou slávu. Stále víc si zvyká na vesnický život a zjišťuje, že jí vlastně město ani přítel Gerard tak úplně nechybí. Závěr knihy je vyloženě sladce romantický, ale nic jiného snad ani čtenář nemůže čekat.

Moc se mi líbilo střídání vypravěčů, tedy vlastně vypravěček – kromě Rosiina pohledu jsme se hodně dozvěděli i ze vzpomínek Lilian. Další zajímavostí byly i poznámky týkající se jednotlivých cukrovinek na začátku kapitol, na děj samotný neměly vůbec žádný vliv, takže se dají snadno vynechat. Rosie mi byla jako hlavní postava velmi sympatická, několikrát jsem se jejím nápadům a příhodám od srdce zasmála. A anglická vesnička mě podle popisu úplně okouzlila, jen mi přijde zvláštní, že by se tam opravdu uživil takový obchůdek s cukrovinkami. I když sladké má rád asi každý. 😊

Možná by se celý příběh dál napsat na méně stran, ale pokud máte na čtení čas, nijak vás délka neobtěžuje. Ideální četba na pláž nebo na podzimní večery.

1 komentář:

  1. Ten, kto dnes číta toto svedectvo, by mal osláviť so mnou a mojou rodinou, pretože to všetko začalo ako vtip pre niektorých ľudí a iní hovorili, že to nie je možné. Volám sa Juraj Kamensky a som z Bratislavy, ale s manželkou sa sťahujem do Chicaga. Som šťastne ženatý s dvoma deťmi a krásnou ženou. Niečo hrozné sa stalo mojej rodine, stratil som prácu a moja žena opustila dom, pretože som sa nemohla starať o seba a o potreby rodiny. a jej deti v tomto konkrétnom okamihu. Podarilo sa mi deväť rokov, žiadna žena, ktorá by ma podporovala, aby som sa o deti starala. Snažím sa poslať testovaciu správu mojej žene, ale ona blokovať ma z rozprávania s ňou sa snažím hovoriť so svojím priateľom a jej rodinnými príslušníkmi, ale stále viem, že by mi mohol pomôcť a ja som bol podanie žiadosti neskôr toľko spoločnosti, ale stále to urobili Nevolajte ma, kým neprišiel verný deň, že nikdy nezabudnem v mojom živote. Keď som sa stretol so starým priateľom môjho, ktorému som vysvetlil všetky moje ťažkosti a povedal mi o skvelom mužovi, ktorý mu pomohol získať dobrú prácu v Coca cola spoločnosť a on mi povedal, že jeho kúzlo koliesko, ale ja som človek, ktorý nikdy neverí v kolieskach kúzla, ale ja som sa rozhodol dať mu vyskúšať a jeho meno je Drosagiede on ma poučil a ukázal mi, čo mám robiť v týchto troch dňoch obed spell.I sledovať všetky pokyny a robiť to, čo ma požiadal, aby som sa dobre. uistil sa, že všetko šlo dobre a moja žena ma opäť uvidí po skvelej práci Drosagiede. Moja žena mi zavolala s nevedomým číslom a ospravedlnila sa mi a povedala mi, že mi naozaj chýba a naše deti a moja žena sa vracajú domov.a po dvoch dňoch Spoločnosť, ktorej som poslala svoj uznávací list, teraz som manažérom spoločnosť Paragon tu v USA. Odporúčam vám, ak máte nejaké problémy, pošlite správu na tento e-mail: {doctorosagiede75@gmail.com} alebo čo mu dáte na +2349014523836 a dostanete najlepší výsledok. Vezmite veci za samozrejmosť a bude vám odobraté. Prajem Vám to najlepšie.

    OdpovědětVymazat