Oblíbené příspěvky

neděle 24. června 2018

MANŽELKA MEZI NÁMI


Originální název: The Wife Between Us (2017)
Autorky: G. Hendricks, 
                 S. Pekkanen
Překlad: Kristýna Kučerová
Nakladatelství: Motto
Rok vydání v ČR: 2018 
Počet stran: 368


Na knihu Manželka mezi námi jsem se dlouho těšila, a proto když vyšla, ani chvíli jsem neváhala a musela si ji pořídit. Kniha je označena zlatou pečetí TOP a je tak řazena ke světovým bestsellerům. Jedna se o psychologický thriller, jehož autorkami jsou Greer Hendricks a Sara Pekkanen a v některých místech je znát, že příběh píší právě dvě osoby.
Příběhem čtenáře provází Vanessa, bývala manželka úspěšného muže Richarda. Bývaly doby, kdy Vanessa měla vše, o čem si jen běžný smrtelník může nechat zdát – pohádkový život v luxusu po boku milujícího manžela, který by pro ni udělal cokoliv. Jenže jak už to tak bývá, není všechno zlato, co se třpytí…
Přijde den, kdy je všemu konec. Její místo nahradí nová žena, mladší verze jí samotné v době, kdy si Richarda brala. Vanessa je tak nucena odstěhovat se z domu, kde prožila kus života i od muže, kterého miluje. Vrací se ke své tetě, kde spřádá plány, jak zařídit, aby se Richard neoženil. Kombinací prášků na nervy a lahví vína se z ní pomalu stává někdo jiný, než kým bývala a postavit se znovu na vlastní nohy je možná těžší zkouška než získat svého manžela nazpět.
Na začátek musím říct, že ačkoliv knihy tohoto žánru ráda vyhledávám, protože se do nich snadno začtu a udržují mě v napětí až do konce, tady to bylo jiné. Téměř do poloviny knihy jsem měla problém se začíst. Pletly mě kapitoly, kdo zrovna vypravuje, nechápala jsem, o co jde a těžko jsem se s dějem srovnávala. Hlavní hrdinka mi zpočátku příliš sympatická nebyla. Postupným čtením jsem ji začínala litovat, ale nikdy ne natolik, aby si získala mou větší oblibu. Ačkoliv jsem byla v napětí, co se stane, tak to bylo pouze proto, že jsem očekávala nějaký větší zvrat, který se ale nakonec nekonal. Menší rozuzlení, se kterým autorky vyrukovaly, se koná až v závěrečném prologu, ale že by se jednalo o šokující závěr, bohužel říct nemohu.
Pro tentokrát vybočuji ze středního proudu nespočtu kladných recenzí a za sebe musím konstatovat, že tohle manželské drama mě neohromilo a na knihu Poslední paní Parrishová, ke které bývá často přirovnáno, prostě nemá.

Žádné komentáře:

Okomentovat