Oblíbené příspěvky

neděle 1. července 2018

PAPÍROVÍ DUCHOVÉ


 

  Originální název: Paper Ghosts

  Autorka: Julia Heaberlin              

  Překlad: Bohuslava Nováková
  Nakladatelství: Omega
  Rok vydání v ČR: 2018 
  Počet stran: 368




Carl Louis Feldman kdysi býval uznávaným fotografem. Pak ho ale obvinili z vraždy mladé ženy a následně zprostili obžaloby. Ve stáří se stal pacientem pečovatelského ústavu pro lidi postižené demencí. Nyní za ním přichází jeho dcera, aby ho vzala na výlet. Jenomže ve skutečnosti to jeho dcera není. Navíc pokud splní, co si předsevzala, Carl se už do ústavu nikdy nevrátí…

Staříka dohnala minulost. Mladá žena za volantem auta je přesvědčená, že muž vedle ní je skutečný vrah, který má na svědomí smrt několika dívek včetně její sestry Rachel. Jejím cílem je zjistit, zda si Carl na vraždy pamatuje, a pokud ano, chce, aby se k nim doznal. Nejvíc jí vrtá hlavou, co se doopravdy stalo s Rachel. Vážně Carl zapomněl na to, co provedl, nebo to jen předstírá? Možná je dokonce nevinný a ona je tou, kdo lže. Ať tak či tak, mladá žena podstupuje obrovské riziko – pokud je Carl skutečně sériovým vrahem, v texaské divočině se nikdo pomoci nedovolá…

Julia Heaberlin má na svém kontě již jednu knihu, a to Černooké Zuzany. Přiznám se, že tato kniha mi nějak unikla. Za to se mi dostala do rukou její druhá kniha Papíroví duchové a už nyní vím, že si nenechám ujít ani v pořadí třetí knihu Hraj mrtvého, která by měla vyjít v září letošního roku. Všechny knihy mají krásné obálky, a tak jistě potěšily nejednoho čtenáře.
Hlavními postavami knihy Papíroví duchové je dívka, jejíž jméno se dozvídáme až v samotném závěru a Carl, fotograf v minulosti obviněný z vraždy, který kvůli své demenci nyní žije v pečovatelském ústavu. Příběh začíná vzpomínkou této dívky na svou sestru Rachel, která zmizela. Dívka si je jistá, že je její sestra mrtvá a je odhodlaná stůj co stůj zjistit, co se s ní stalo. A tak se dívka vydává na desetidenní výlet po boku Carla, o kterém je přesvědčená, že je vrahem její sestry. Je tomu skutečně tak? Nebo se Rachel jen někde z nějakého důvodu ukrývá? A pokud je Carl opravdu vrah, hrozí dívce, že přijde o život stejně jako její sestra a další dívky, které zemřely násilnou smrtí, a Carlovi nikdy nebyla jejich vražda prokázána?
*
Na této knize mi přišlo zajímavé právě to, že neznáme její jméno hlavní hrdinky, což jsem ještě u žádné jiné knihy nezaznamenala. Ze začátku jsem si to ani neuvědomovala, už kvůli tomu, že příběh vypráví právě ona. Tato postava mi byla velmi sympatická hlavně pro svou statečnost a odhodlanost, i když mě dost udivilo, že se vydává na výlet s někým, o kom je přesvědčena, že je vrah. O to větší jsem měla o ni s každou stránkou strach a to ve mně umocňovalo větší napětí. Je zde velmi zřetelné, jak dívka trpí pro ztrátu své sestry, což přidává na ponuré atmosféře celého děje. Velmi poutavě je také líčeno prostředí Texasu, ve kterém se příběh odehrává.
Kniha se mi velmi líbila, v závěru jsem se dočkala i překvapivého vyvrcholení, takže rozhodně doporučuji.

Žádné komentáře:

Okomentovat