Oblíbené příspěvky

úterý 16. října 2018

ZATÍMCO JSI SPALA


Originální název: Don’t Wake Up (2017)
Autorka: Leiz Lawler
Překlad: Jan Mrlík
Nakladatelství: Alpress
Rok vydání: 2018
Počet stran: 320



Alex se probudí připoutaná na operačním stole. Muž, který se nad ní sklání, není lékař a volba, do které ji nutí, je nevýslovně absurdní a krutá. Když však Alex znovu procitne, nemá na těle žádné stopy po

zranění. A vůbec nikdo jejímu hrůznému zážitku nechce věřit, proto začíná Alex časem pochybovat o svém zdravém rozumu...Dokud se nesetká s další obětí.

Alex Taylorová je mladá lékařka, která je mezi lidmi z oboru velmi uznávaná. Ačkoliv je jí teprve 29 let, má za sebou poměrně rozsáhlou praxi ve vyhlášených nemocnicích, ale také v letecké záchranné službě, kde využila své pilotní schopnosti v řízení helikoptéry. V osobním životě se jí také daří, má milujícího přítele, dobré přátele i kolegy, kteří k ní chovají úctu. Zdá se, že se její život ubírá správným směrem, ale jen do doby, než se probudí připoutaná na operačním stole s nohama připoutanýma ve třmenech. 

Nemá ponětí, jak ani proč se tam dostala. Kolem sebe slyší povědomé zvuky operačních nástrojů, syčení kyslíků i pípání monitorovacích přístrojů. Ale není tam sama. I přes ostré světlo namířené do jejího obličeje vidí neznámou postavu v chirurgickém plášti. Mluví k ní hlasem, který zní z dálky, ale přesto je osoba blízko a nutí ji zvolit si nemilosrdnou volbu.

Když se Alex probudí podruhé, přítomny jsou její dvě kolegyně. Vše nasvědčuje tomu, že Alex byla nalezena na parkovišti v areálu nemocnice.

Nemá žádná zranění, ale přesto věří, že byla znásilněna. Neexistují však žádné fyzické důkazy, které by její teorii podpořily. A proto si všichni myslí, že byla zasažena spadenou větví ze stromu, což mohlo ovlivnit její logické myšlení.

Příběh graduje, když je na Alexino oddělení přivezena žena, která krvácí a vše nasvědčuje tomu, že si sama vyvolala potrat. Právě když žena umírá, slyší Alex její poslední slova a uvědomuje si, že její únosce znovu udeřil. Strach se v ní umocní a zavolá policii. Případu se ujímá inspektor Greg Turner a ctižádostivá policistka Laura Bestová, která od počátku věří, že má Alex vážnou psychickou poruchu. Naopak Greg s Alex silně sympatizuje, nemůže najít nic, co by podpořilo Alexino tvrzení.

Navíc když Alex začne pít alkohol a brát diazepam, přestává ji věřit i její přítel, a to je pro Alex ta největší rána. Alex se pomalu rozpadá život pod rukama, a když se navíc objeví další vraždy, je Alex podezřelou číslo jedna. Navíc Alex tuší, že její trýznitel po ní jde a nezastaví se před ničím…

Tento thriller mne v okamžiku vtáhl do děje a začala jsem si lámat hlavu s tím, co se Alex stalo a hlavně proč. Lidská psychika je velmi složitá, a proto jsem si do poslední chvíle nechávala zadní vrátka k tomu, že Alex opravdu může mít psychický problém a společně s autorkou mne tahají za nos. 

I když Alex prožívala velké zoufalství a beznaděj dokázat svou pravdu a později prokázat, že zločiny, které na ni chtěl někdo hodit, nespáchala, nějak jsem se do ní nedokázala vcítit a neměla jsem potřebu se o ni bát. Děj mi místy přišel natahovaný a nebýt detektivových sympatií k hlavní hrdince, pravdy bychom se zřejmě ani nedočkali. 

I když thrillery ráda vyhledávám, zde musím podotknout, že není všechno zlato, co se třpytí a tady mi něco chybělo...

HODNOCENÍ: 70 %

1 komentář:

  1. Ten, kto dnes číta toto svedectvo, by mal osláviť so mnou a mojou rodinou, pretože to všetko začalo ako vtip pre niektorých ľudí a iní hovorili, že to nie je možné. Volám sa Juraj Kamensky a som z Bratislavy, ale s manželkou sa sťahujem do Chicaga. Som šťastne ženatý s dvoma deťmi a krásnou ženou. Niečo hrozné sa stalo mojej rodine, stratil som prácu a moja žena opustila dom, pretože som sa nemohla starať o seba a o potreby rodiny. a jej deti v tomto konkrétnom okamihu. Podarilo sa mi deväť rokov, žiadna žena, ktorá by ma podporovala, aby som sa o deti starala. Snažím sa poslať testovaciu správu mojej žene, ale ona blokovať ma z rozprávania s ňou sa snažím hovoriť so svojím priateľom a jej rodinnými príslušníkmi, ale stále viem, že by mi mohol pomôcť a ja som bol podanie žiadosti neskôr toľko spoločnosti, ale stále to urobili Nevolajte ma, kým neprišiel verný deň, že nikdy nezabudnem v mojom živote. Keď som sa stretol so starým priateľom môjho, ktorému som vysvetlil všetky moje ťažkosti a povedal mi o skvelom mužovi, ktorý mu pomohol získať dobrú prácu v Coca cola spoločnosť a on mi povedal, že jeho kúzlo koliesko, ale ja som človek, ktorý nikdy neverí v kolieskach kúzla, ale ja som sa rozhodol dať mu vyskúšať a jeho meno je Drosagiede on ma poučil a ukázal mi, čo mám robiť v týchto troch dňoch obed spell.I sledovať všetky pokyny a robiť to, čo ma požiadal, aby som sa dobre. uistil sa, že všetko šlo dobre a moja žena ma opäť uvidí po skvelej práci Drosagiede. Moja žena mi zavolala s nevedomým číslom a ospravedlnila sa mi a povedala mi, že mi naozaj chýba a naše deti a moja žena sa vracajú domov.a po dvoch dňoch Spoločnosť, ktorej som poslala svoj uznávací list, teraz som manažérom spoločnosť Paragon tu v USA. Odporúčam vám, ak máte nejaké problémy, pošlite správu na tento e-mail: {doctorosagiede75@gmail.com} alebo čo mu dáte na +2349014523836 a dostanete najlepší výsledok. Vezmite veci za samozrejmosť a bude vám odobraté. Prajem Vám to najlepšie.

    OdpovědětVymazat